Loading...

Výzkum o budování a řízení značek v ČR

Na Brandstormingu jsme se rozhodli alespoň částečně odkrýt, jak to máme v Česku s tvorbou a řízením značek. Zajímalo nás, jak podnikatelé, manažeři a marketingoví specialisté vnímají důležitost značek, podle čeho se pozná dobrá značka, jak do značek investují, jak je řídí, měří a tak podobně – taky jsme si chtěli ověřit, jestli je téma značek jen okrajovou záležitostí, nebo už se jím zabývá větší množství firem. Vyzpovídali jsme tedy 157 lidí, kteří mají co do činění se značkami.

Jaká jsou nejpodstatnější zjištění?

  1. Značka pomáhá firmě více vydělávat
  2. Důležitost značky v poslední době roste
  3. Značka je důležitá, i když mají lidi dostatek informací k porovnávání
  4. Kvalitní produkty a služby jsou důležitější než značka
  5. Dobrá značka komunikuje srozumitelně svoje poslání a je otevřena komunikaci se zákazníky
  6. 29 % respondentů uvedlo, že má jejich značka nastavený archetyp. Nejčastěji jde o Tvůrce
  7. 3/4 respondentů uvedly, že loni investovaly do své značky
  8. Pokud firmy neinvestují, je to proto, že nemají nikoho, kdo by měl na tuhle práci čas
  9. Měřením vlivu značek se ve svých firmách zabývá jen třetina respondentů
  10. Nejlepšími současnými českými značkami jsou podle respondentů Kofola, Škoda Auto a Zoot

Z toho, co jsme během výzkumů zjistili usuzujeme, že téma značek ještě není úplně mainstream. A to je dobře. Je to totiž příležitost pro všechny firmy, které začínají svoje značky řídit s systematicky už dnes. Podívejte se na celou prezentaci.

Data z výzkumu si můžete zpracovat i sami

Pokud vás zajímá, co dalšího jsme zjistili, můžete si stáhnout nezpracovaná data z výzkumu a taky se v nich trochu pohrabat, jak se říká mezi výzkumníky. Pokud v nich odhalíte něco zajímavého, určitě napište Honzovi na honza@lovebrand.cz. Stejně jako v případě, kdy byste měli jakékoliv otázky.

Otevřete si data ve formátu tabulky Google

Metodologie výzkumu

Ve výzkumu jsme dotazníkovou metodou na internetu vyzpovídali 157 lidí. Respondenty jsme získávali společně s Tuesday s využitím vlastněných médií (newslettery, články, příspěvky v sociálních médiích) a trochou reklamy. Výzkum není reprezentativní a je třeba ho interpretovat s vědomím, že jej vyplňovali lidé, kteří se o značky zajímají už dnes.

Chcete o značkách zjistit víc?

Matez na Brandstormingu představil 10 tipů, jak může e-shop budovat svou značku. Pokud tohle zvládnete, vaší konkurenci přinejmenším předběhnete. Sepsali jsme také poměrně dlouhý, ale obsahově hodnotný článek o 7 trendech, které ovlivňují to, jak vytváříme značky.

Co dále?

Tweetněte nebo nasdílejte na Facebooku, ať se o tom dozví i ostatní (použijte hashtag #brandcz)

 

Chcete s námi zůstat ve spojení?

Nechte nám svůj e-mail a budeme vás informovat, až zase připravíme další užitečné materiály.
Spamovat vás nebudeme – na to nemáme čas.